Pages

Saturday, March 20, 2010

Cuai...

Jam sudah pukul 3 petang. "Jemi... cepat la, nak gi lab pulok" Kata Amsyar (bukan nama sebenar). " Meta2... nok pakai stokin ni" balas aku. "Dompet dah ade, sample material dah ade, file dah ade, Handphone dah ade... complete".

Menuju lah kami ke lab material block 17. Lebih kurang 2 jam setengah di lab, jam 5.45 sampai la di pintu bilik. Baru nak bukak pintu, baru perasan... Kunci tertiggal dalam bilik!!! Aiyaaa... So, aku yg tgh panik ni pegi la jumpa fellow block B. Salam diberi dan pintu pon di buka... "Ermm... Abg, boleh mintak master key tak? saya tertinggl kunci dalam bilik... Hehehe" rayu aku dengan nada sedih. "ooooo... nak kunci baru jumpa aku ye. jumpe aku tgh kat lain2 tempat tak de pulak nak tegur aku ye" Kata fellow tu. Aduh... pedih sungguh ayat itu. Tapi die bagi jg master key. Malang sungguh nasibku. Master key tak bleh pakai sebab tombol bilik aku dah ditukar.

Sungguh malang nasib ini. Merempat la aku untuk seharian di bilik Amsyar (bukan nama sebenar). Kesian kat Amsyar, tuala yg baru die basuh aku guna, baju die aku pakai. Terima kasih la housemate. nanti aku basuh baju ngan tuala aku guna tu. Terpaksa la aku tunggu rumate balik UTP keesokkan harinya (hari ni le). Bermula la brainstorming antara aku dan amsyar untuk membuka pintu bilik. Antara idea adalah:
  • Guna Kad. (tak jadi)
  • Masok ikut tingkap bilik melalui bilik sebelah ( tak jadi)
  • Pecah kan pintu ( tak buat la... sebab aku ni baik!!! tak elok rosakkan harta benda)
  • Minta kunci kat office V5 ( Office dah tutup la, esk cuti)
  • Tunggu roomate balik esk hari (yg ni je la boleh pakai)

hari ini jam 5.30 petang, sampai la rumate aku kat bilik. Betapa girangnya hati ini. Dah boleh masok bilik... Yeayyyy!!!

Moral of the story: Sentiasa bawa kunci bilik kemana saje anda pergi ataupon... tak payah kunci bilik walaupun kemana saje anda pergi!!!

*PEACE*

Assalamualaikum...


6 comments:

deenazainal said...

jemi...nk tnye soklan cepu emas neh...
ko xley masuk bilik..dok bilik amsyar(bukan nama sebenar)..baju pn pinjam die nyer... underware pinjam dienyer skali ke? heehehhehehe...jgn marah~

Jemi said...

muahahaha... xde le sampai camtu cik deena oi!!! hahahaha. ;P

Anonymous said...

skandal baru plok ko?

melor said...

aku pon kena 2 minggu lepas!tp kunci fellow jadi!hihihihi

Jemi said...

Nasib baik kunci fellow jadi... kalu dop jadi supo aku la. muahaha... xpo!! jadi kan sebagai pengajaran.

paih said...

mu xpgl ak xpn kace.ak reti kot nk bkk pitu utp paka garpu..(ini rahsia.haha)

Post a Comment