Pages

Tuesday, June 8, 2010

Bye Bye UTP...

Assalamualaikum


Disaat ketika penulisan ini sedang berlaku, cuaca agak mendung. Seolah-olah mengerti bahawa kami akan meninggalkan bumi UTP esok hari. Jika diimbas kembali cuaca UTP seminggu yg lepas, cuaca agak mendung seolah olah mengerti bahawa kami akan pergi meniggalkan bumi Tronoh ini.


hari ini boleh dikatakan aku sudah menjadi ex-student UTP sebab clearance dah siap dan kad matrix pon sudah di hantar. Hardbound FYP report pon sudah dihantar. Perjalanan untuk mendapatkan segulung ijazah di UTP sudah berakhir. Tapi pagi tadi agak terkilan juga sebab lupa bawa kamera mase nak hantar hardbound report FYP kat SV. kalau tak boleh ambik gambar bersama Supervisor tersayang. untuk dijadikan kenangan.


Kalau nak hitung kenangan du UTP ni memang banyak la. Tak larat nak cerita satu persatu. Tapi ape yang penting, setiap kenangan dan pengalaman itu menjadikan kita semakin bijak membuat keputusan. yang pasti kenangan manis dan tak berapa manis sepanjang 5 tahun di UTP pasti akan tersemat di hati ini.


Petang tadi sempat pergi pejabat Tuan Haji Mohamed Noor Rosli, Director Student Service. Tuan Haji ni lecturer PCS sem lepas. Sempat la die bagi advice sikit2 pasal life after study. Nak kongsi la ape yg die bagitau tadi. Tn. Hj. pesan, jangan memilih kerja sangat, kalau dapat offer yg sesuai untuk kite, just accept it. Don't be so choosy. Ape yg penting tambahkan pengalaman terlebih dahulu. proud to be one of his student. Akhirnya... setelah 5 tahun di UTP, berjaya juga naik ke tingkat paling atas IRC.
hahaha...
Di pejabat Tn. Hj. Mohamed Noor Rosli


Adeih... Tn. Hj. pejam mata la pulak...


Kepada semua sahabat2 di UTP, semoga ketemu lagi di lain waktu. Jika ada salah silap sepanjang 4 atau 5 tahun perkenalan, harap dimaafkan. Maklomla, aku ni pon manusia biasa yg buat salah jg. Aku dah maafkan korang semua. Kalau ade hutang ke ape ke, harap halal eh. Semoga berjaya di masa hadapan, Dunia dan Akhirat.



sedih sebenarya tulis post ni, nak nangis je...
pasni bile lagi boleh jumpa krang semua.
aku doakan korang sentiasa berjaya
dalam ape bidang pon.

Luv U all my friends...





0 comments:

Post a Comment